A befektetési szolgáltatók számára az ügyféleszközök (pl. pénzeszközök, pénzügyi eszközök) megfelelő nyilvántartása, elkülönítése és védelme kiemelt jelentőségű szabályozási és működési követelmény. Az uniós és hazai jogszabályok – különösen a MiFID II és az ezekre épülő hazai előírások – alapján a szolgáltatóknak kötelességük gondoskodni az ügyféleszközök biztonságáról és arról, hogy azokat ne lehessen jogosulatlanul felhasználni, keverni vagy veszélyeztetni.
A Safeguarding Officer olyan kijelölt felelős személy, aki szervezeti vagy külső megbízás alapján független ellenőrzést, monitoringot és tanácsadást lát el az ügyféleszközök védelmével összefüggésben.
Szolgáltatásunk tartalma:
- Safeguarding Officer funkció ellátása külső tanácsadóként, megfelelve a jogszabályi követelményeknek
- A belső szabályzatok, eljárások és kontrollok áttekintése, kialakítása vagy felülvizsgálata az ügyféleszközök megfelelő kezelése céljából
- Összevetések és egyeztetések támogatása a letétkezelők, nyilvántartások és kivonatok között
- Havi, negyedéves vagy éves rendszerességgel végzett vizsgálatok lebonyolítása
- A riportolási és compliance kötelezettségek teljesítésének támogatása, különös tekintettel az MNB, ESMA és egyéb felügyeleti elvárásokra
- Javaslattétel hatékonyságnövelő vagy hiányosságokat kezelő intézkedésekre
- Készenléti támogatás szabályozói vizsgálatok, ellenőrzések esetére
Az Ön személyes kapcsolattartója:

dr. Gajdos Márton, CIA, CISA
partner, kockázatmenedzsment